Uudised

Lugemisisu programmiga liitus kolm rühma 04. november Halliki Tammiste


Raja lasteaia kolm rühm käisid külas raamatukogudes ja liitusid programmiga Lugemisisu.

5-6-aastaste laste rühm Nutikad mesilased käisid Paikuse raamatukogus; 5-6-aastaste laste rühmad Rõõmsad lepatriinud, 6-7-aastased Vahvad rännukoerad ja Tragid kassipojad Rannaraamatukogus.

Vahvate rännukoerte õpetaja Sigrid Vainoja tagasiside: Ranna raamatukogus võeti meid sõbralikult vastu. Lapsed olid põnevil ja ootasid huviga, mida nad teada saavad. Raamatukogu töötaja Tiia tutvustas lastele erinevaid raamatuid, vanemaid ja ka kõige uuemaid. Lapsed nägid Ranna raamatukogu kõige suuremat ja kõige väiksemat raamatut. Tüdrukutele meeldisid väga 3D raamatud haldjatest. Poisid hõiskasid, kui kuulsid, et raamatukogus on Minecraft arvutimängust raamatud. Ühiselt mängiti tähe ja sõna mängu. Kõik lapsed tundsid tähti ja oskasid öelda sõnu, mis algasid just selle tähega, mille peal nad seisid. Lapsed said kiita ja meile öeldi, et Vahvate rännukoerte lapsed on väga tublid ja viisakad lapsed. Ühiselt otsustasime, et liitume Lugemisisu projektiga, mis tähendab seda, et me loeme läbi viis raamatut, täidame antud ülesanded ja lugemisisu passi ning saame hinnata, kuidas meie rühma lastele raamat meeldis. Kui oleme kõik viis raamatut läbi lugenud ja lugemispass on täidetud, viime lugemispassi raamatukokku. Kiituseks loodame saada oma rühma seinale lugemisdiplomi. Raamatukogus oli eelnevalt käinud vaid paar last, enamusel oli see esimene kogemus. Oli näha, et lastele meeldis ja kindlasti tahetakse raamatukogu veel külastada. Raamatukoguist tulles olime õues, kus hakkas sadama laia lund. Lapsed olid kõik rõõmsad ja püüdsid esimesi suuri lumeräitsakaid.

Nutikate mesilaste õpetaja Klair Luup`i tagasiside: Paikuse raamatukogus võtsid lapsed aktiivselt "Lugemisisu" programmist osa. Juhendaja oli meeldiv, lapsesõbralik ja oskas tegevusi põnevalt läbi viia. Oli nii istuvaid kui liikuvaid tegevusi. Lapsed tundsid kõiki tähti ja oskasid ka nimetada ettenäidatud tähega algavaid sõnu. Nad said joonistada väikesele paberile oma näo, mis jäid raamatukokku kui tõendid, et osaleme selles programmis. Samal ajal, kui juhendaja rääkis lastele, kuidas sünnib raamat ja tema teekonnast raamatukokku, said lapsed värvida päikest ja selle ümber olevaid tähti. Meile loeti lugu kuningannast, kes ei näinud hästi. Lapsed said hiljem rühmas suunavate küsimustega loo ümber jutustada. Mängisime "Meri ja Maa", raamatutegelaste nimetamise mängu, vaatasime raamatukogus ringi ja uurisime põnevaid raamatuid.

Rõõmsate lepatriinude rühma õpetaja Marju Üle tagasiside: Õppekäik raamatukokku "Lugemisisu" programmi raames oli väga huvitav ja hariv. Eriti tore on, et Ranna raamatukogu asub lasteaiast vaid kerge jalutuskäigu kaugusel ning mõõdukas liikumine on organismile ainult kasulik. Reibaste ja kergelt ootusärevatena jõudsime raamatukokku täpselt avamisajaks kohale ning rõõm oli suur, sest uksel meid juba oodatigi. Kui üleriided ära võetud, võtsime kohad mõnusal vaibal sisse ning asusime raamatukogutädi kuulama. Kõigepealt saime loomulikult selgeks, kuidas üldse raamatukogus käituma peaks. Õnneks olid lapsed ise juba piisavalt teadlikud, et keegi ei kibelenud jooksma ega ringi tormama ning samuti teati, et võileiba raamatukokku sööma ei minda.

Seejärel oli raamatukogutädil ette valmistatud ülevaade erinevatest raamatutest, mida raamatukogust laenutada saab. Oli nii suuuuuuuri raamatuid kui imepisikesi raamatuid, häält tegevaid raamatuid kui kompimiseks mõeldud raamatuid, lahtivolditavaid raamatuid ning ka uurimisraamatuid. Kõik need olid väga huvitavad ning köitsid laste tähelepanu jäägitult. Selleks et teada saada, kas meie lapsed üldse on raamatute lugemiseks-vaatamiseks sobilikud kandidaadid, mängisid lapsed ka tähemängu, kus tuli astuda õigele tähekaardile ning nimetada mõni selle tähega algav sõna. Selgus, et kõik lapsed on tähtedega tuttavad ning võime vabalt lasteaeda laenutamiseks mõne raamatu valida. Valik võttis silme eest kirjuks, kuid peale mõningast vaagimist sai otsustatud Piret Raua "Järve kiri" kasuks. Valiku tegi mõnevõrra kergemaks asjaolu, et raamatu pealkiri tundus kokku sobivat meie veeprojektiga. Loomulikult said lapsed ka ise tutvuda erinevate teostega - oli neid, kes leidsid kohe endale uurimiseks meelepärase trükise etteantud valikust, kuid oli ka neid lapsi, kes kõigepealt uudishimulikult eemalt piidlesid ja julgust kogusid ning seejärel valiku suurest raamaturiiulist tegid.

Hiljem lastelt tagasisidet küsides selgus, et neile väga meeldis ning nad ootavad juba uut õppekäiku, et veel uusi ja huvitavaid raamatuid vaadata. Loomulikult lubati ka emade-isadega raamatukogukülastus ette võtta.

Lugemisprogrammi Lugemisisu eesmärgiks on innustada 5–13-aastasi lapsi lugema, pakkudes selle juurde mängulist lisategevust. Lapsed saavad raamatukogust valida endale lugemiseks meelepäraseid raamatuid. Läbiloetud teosed pannakse lugemispassi kirja ja täidetakse nende kohta loomingulised ülesanded. Õppeaasta lõpus premeeritakse kõiki lugemispassi täitnud lapsi lugemisdiplomiga. Lasteaialapsed saavad lugemisprogrammis osaleda õpetaja eestvedamisel rühmana. Programmi läbinud rühmasid tunnustatakse lugemisdiplomiga.

Raja lasteaia kolm rühm käisid külas raamatukogudes ja liitusid programmiga Lugemisisu.

5-6-aastaste laste rühm Nutikad mesilased käisid Paikuse raamatukogus; 5-6-aastaste laste rühmad Rõõmsad lepatriinud, 6-7-aastased Vahvad rännukoerad ja Tragid kassipojad Rannaraamatukogus.

Vahvate rännukoerte õpetaja Sigrid Vainoja tagasiside: Ranna raamatukogus võeti meid sõbralikult vastu. Lapsed olid põnevil ja ootasid huviga, mida nad teada saavad. Raamatukogu töötaja Tiia tutvustas lastele erinevaid raamatuid, vanemaid ja ka kõige uuemaid. Lapsed nägid Ranna raamatukogu kõige suuremat ja kõige väiksemat raamatut. Tüdrukutele meeldisid väga 3D raamatud haldjatest. Poisid hõiskasid, kui kuulsid, et raamatukogus on Minecraft arvutimängust raamatud. Ühiselt mängiti tähe ja sõna mängu. Kõik lapsed tundsid tähti ja oskasid öelda sõnu, mis algasid just selle tähega, mille peal nad seisid. Lapsed said kiita ja meile öeldi, et Vahvate rännukoerte lapsed on väga tublid ja viisakad lapsed. Ühiselt otsustasime, et liitume Lugemisisu projektiga, mis tähendab seda, et me loeme läbi viis raamatut, täidame antud ülesanded ja lugemisisu passi ning saame hinnata, kuidas meie rühma lastele raamat meeldis. Kui oleme kõik viis raamatut läbi lugenud ja lugemispass on täidetud, viime lugemispassi raamatukokku. Kiituseks loodame saada oma rühma seinale lugemisdiplomi. Raamatukogus oli eelnevalt käinud vaid paar last, enamusel oli see esimene kogemus. Oli näha, et lastele meeldis ja kindlasti tahetakse raamatukogu veel külastada. Raamatukoguist tulles olime õues, kus hakkas sadama laia lund. Lapsed olid kõik rõõmsad ja püüdsid esimesi suuri lumeräitsakaid.

Nutikate mesilaste õpetaja Klair Luup`i tagasiside: Paikuse raamatukogus võtsid lapsed aktiivselt "Lugemisisu" programmist osa. Juhendaja oli meeldiv, lapsesõbralik ja oskas tegevusi põnevalt läbi viia. Oli nii istuvaid kui liikuvaid tegevusi. Lapsed tundsid kõiki tähti ja oskasid ka nimetada ettenäidatud tähega algavaid sõnu. Nad said joonistada väikesele paberile oma näo, mis jäid raamatukokku kui tõendid, et osaleme selles programmis. Samal ajal, kui juhendaja rääkis lastele, kuidas sünnib raamat ja tema teekonnast raamatukokku, said lapsed värvida päikest ja selle ümber olevaid tähti. Meile loeti lugu kuningannast, kes ei näinud hästi. Lapsed said hiljem rühmas suunavate küsimustega loo ümber jutustada. Mängisime "Meri ja Maa", raamatutegelaste nimetamise mängu, vaatasime raamatukogus ringi ja uurisime põnevaid raamatuid.

Rõõmsate lepatriinude rühma õpetaja Marju Üle tagasiside: Õppekäik raamatukokku "Lugemisisu" programmi raames oli väga huvitav ja hariv. Eriti tore on, et Ranna raamatukogu asub lasteaiast vaid kerge jalutuskäigu kaugusel ning mõõdukas liikumine on organismile ainult kasulik. Reibaste ja kergelt ootusärevatena jõudsime raamatukokku täpselt avamisajaks kohale ning rõõm oli suur, sest uksel meid juba oodatigi. Kui üleriided ära võetud, võtsime kohad mõnusal vaibal sisse ning asusime raamatukogutädi kuulama. Kõigepealt saime loomulikult selgeks, kuidas üldse raamatukogus käituma peaks. Õnneks olid lapsed ise juba piisavalt teadlikud, et keegi ei kibelenud jooksma ega ringi tormama ning samuti teati, et võileiba raamatukokku sööma ei minda.

Seejärel oli raamatukogutädil ette valmistatud ülevaade erinevatest raamatutest, mida raamatukogust laenutada saab. Oli nii suuuuuuuri raamatuid kui imepisikesi raamatuid, häält tegevaid raamatuid kui kompimiseks mõeldud raamatuid, lahtivolditavaid raamatuid ning ka uurimisraamatuid. Kõik need olid väga huvitavad ning köitsid laste tähelepanu jäägitult. Selleks et teada saada, kas meie lapsed üldse on raamatute lugemiseks-vaatamiseks sobilikud kandidaadid, mängisid lapsed ka tähemängu, kus tuli astuda õigele tähekaardile ning nimetada mõni selle tähega algav sõna. Selgus, et kõik lapsed on tähtedega tuttavad ning võime vabalt lasteaeda laenutamiseks mõne raamatu valida. Valik võttis silme eest kirjuks, kuid peale mõningast vaagimist sai otsustatud Piret Raua "Järve kiri" kasuks. Valiku tegi mõnevõrra kergemaks asjaolu, et raamatu pealkiri tundus kokku sobivat meie veeprojektiga. Loomulikult said lapsed ka ise tutvuda erinevate teostega - oli neid, kes leidsid kohe endale uurimiseks meelepärase trükise etteantud valikust, kuid oli ka neid lapsi, kes kõigepealt uudishimulikult eemalt piidlesid ja julgust kogusid ning seejärel valiku suurest raamaturiiulist tegid.

Hiljem lastelt tagasisidet küsides selgus, et neile väga meeldis ning nad ootavad juba uut õppekäiku, et veel uusi ja huvitavaid raamatuid vaadata. Loomulikult lubati ka emade-isadega raamatukogukülastus ette võtta.

Lugemisprogrammi Lugemisisu eesmärgiks on innustada 5–13-aastasi lapsi lugema, pakkudes selle juurde mängulist lisategevust. Lapsed saavad raamatukogust valida endale lugemiseks meelepäraseid raamatuid. Läbiloetud teosed pannakse lugemispassi kirja ja täidetakse nende kohta loomingulised ülesanded. Õppeaasta lõpus premeeritakse kõiki lugemispassi täitnud lapsi lugemisdiplomiga. Lasteaialapsed saavad lugemisprogrammis osaleda õpetaja eestvedamisel rühmana. Programmi läbinud rühmasid tunnustatakse lugemisdiplomiga.