Uudised

Suured rajalased läbisid 10-st koolituspäevast koosneva õpirännaku 22. mai Halliki Tammiste


Jaanuar-aprill 2023 läbisid suured rajalased 10-st koolituspäevast koosneva nn e-õpperännaku „Teekond lapsest lähtuva mõtteviisi poole läbi projektõppe kogemuse”, mille keskseteks teemadeks oli: nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtete rakendamine töös lastega, lapsest lähtuv mõtteviis, projektõppe praktiline kogemus. Koolitusi viisid läbi Hoolingu Koolituskeskuse koolitajad.

Videoloengute teemad:

Haridusmuutused

Muutuste mõju ja valikud. Muutunud õpetaja roll ja väljakutsed. Nüüdisaegne õpikäsitus, lapsest lähtuv mõtteviis ja nende seos.  

Professionaalne suhtlemine ja tagasiside

Suhetel põhinev õppimine. Professionaalse suhtlemise mudel. Jõustav tagasiside ja südamega suhtlemine. 

Rühma meeskonnatöö

Meeskonnatöö loomine ja restart meeskonnatööle. Osapoolte rollid, ülesanded ja vastutus. Õpetaja abi ja assistendi roll lapse toetajana ja meeskonna liikmena. Koostööd toetav suhtlemine. Meeskonna koostööaeg ja teemad, mis toetavad jõustavate suhete loomist. 

Õpetajaks olemise kunst 

Arusaamad õpetamisest ja õppimisest. Lapsest lähtuv õpetaja projektõppes. Õpetaja kui „mitteõpetaja”. Suletud ja avatud õpiruum. 

Planeerimine projektõppes

Planeerimine läbi aja. Projektõpe – planeerimine või planeerimatus. Isetekkiv õppekava. Õpetaja ja lapse roll planeerimistegevuses. Lapse huvist lähtuva õpiraja loomine. 

Lapsest lähtuv õpirada

Õpetaja, kui lapse mõtete vahendaja. Laste ideede ja huvide kasutamine õppe-kasvatustegevuses. Lapse võimalus avastada maailma omal viisil. Tulevikutugevused: ennastjuhtivus, positiivsus, koostöövalmidus, aktiivsus, loovus.

Lapse loovus õppeprotsessis

Lapse võimalus olla 100% originaal – aita lapsel kasvada iseendaks. Loovust toetav õpetaja. Loovus: emotsioonid, lust, julgus, vabadus. Kunstitegevus projektõppes. „Pikaajaline“ tööleht.

Projekti tutvustus: projekti sünd, kulg ja lõpp

Projektõpe – dialoog õpetaja ja lapse vahel. Laps projekti sees. Koostööoskused ja töö grupis. Laps planeerib, teostab, hindab. Õpetaja kui väljakutsete looja ja lapse õppimise toetaja. Piirid ja kokkulepped õppeprotsessis. 

Dünaamiline ja inspireeriv rühmaruum

Inspireeriv ja koos projektiga muutuv rühma keskkond. Kõnelev rühmaruum – lapse õppimise peegel. Lapse ja õpetaja koostöö õpiruumi loomisel. Õpiruum kui õpetaja. Kõnelevad seinad. 

Korduvad küsimused. E-õpperännaku juhid arutlevad ümarlauas küsimuste üle, mis seoses rännaku teemaga on korduvalt esile kerkinud.

Tagasisisde Hoolingu Koolituskeskuselt: 2022-2023 õppeaastal läbis e-õpperännaku 57 lasteaia meeskonda Eesti erinevatest piirkondadest. Oleme saanud väga positiivset tagasisidet nii juhtidelt kui õpetajatelt. Enam on e-õpperännaku juures väärtustatud koolituse formaati, mis võimaldab paindlikkust ja kogu meeskonna kaasamist, võimalust nii meeskondlikuks kui individuaalseks õppimiseks, praktilisust ja läbimõeldust ning koolitajate ehedust, soojust ja professionaalsust. https://www.hooling.ee/e-opperannak/

Jaanuar-aprill 2023 läbisid suured rajalased 10-st koolituspäevast koosneva nn e-õpperännaku „Teekond lapsest lähtuva mõtteviisi poole läbi projektõppe kogemuse”, mille keskseteks teemadeks oli: nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtete rakendamine töös lastega, lapsest lähtuv mõtteviis, projektõppe praktiline kogemus. Koolitusi viisid läbi Hoolingu Koolituskeskuse koolitajad.

Videoloengute teemad:

Haridusmuutused

Muutuste mõju ja valikud. Muutunud õpetaja roll ja väljakutsed. Nüüdisaegne õpikäsitus, lapsest lähtuv mõtteviis ja nende seos.  

Professionaalne suhtlemine ja tagasiside

Suhetel põhinev õppimine. Professionaalse suhtlemise mudel. Jõustav tagasiside ja südamega suhtlemine. 

Rühma meeskonnatöö

Meeskonnatöö loomine ja restart meeskonnatööle. Osapoolte rollid, ülesanded ja vastutus. Õpetaja abi ja assistendi roll lapse toetajana ja meeskonna liikmena. Koostööd toetav suhtlemine. Meeskonna koostööaeg ja teemad, mis toetavad jõustavate suhete loomist. 

Õpetajaks olemise kunst 

Arusaamad õpetamisest ja õppimisest. Lapsest lähtuv õpetaja projektõppes. Õpetaja kui „mitteõpetaja”. Suletud ja avatud õpiruum. 

Planeerimine projektõppes

Planeerimine läbi aja. Projektõpe – planeerimine või planeerimatus. Isetekkiv õppekava. Õpetaja ja lapse roll planeerimistegevuses. Lapse huvist lähtuva õpiraja loomine. 

Lapsest lähtuv õpirada

Õpetaja, kui lapse mõtete vahendaja. Laste ideede ja huvide kasutamine õppe-kasvatustegevuses. Lapse võimalus avastada maailma omal viisil. Tulevikutugevused: ennastjuhtivus, positiivsus, koostöövalmidus, aktiivsus, loovus.

Lapse loovus õppeprotsessis

Lapse võimalus olla 100% originaal – aita lapsel kasvada iseendaks. Loovust toetav õpetaja. Loovus: emotsioonid, lust, julgus, vabadus. Kunstitegevus projektõppes. „Pikaajaline“ tööleht.

Projekti tutvustus: projekti sünd, kulg ja lõpp

Projektõpe – dialoog õpetaja ja lapse vahel. Laps projekti sees. Koostööoskused ja töö grupis. Laps planeerib, teostab, hindab. Õpetaja kui väljakutsete looja ja lapse õppimise toetaja. Piirid ja kokkulepped õppeprotsessis. 

Dünaamiline ja inspireeriv rühmaruum

Inspireeriv ja koos projektiga muutuv rühma keskkond. Kõnelev rühmaruum – lapse õppimise peegel. Lapse ja õpetaja koostöö õpiruumi loomisel. Õpiruum kui õpetaja. Kõnelevad seinad. 

Korduvad küsimused. E-õpperännaku juhid arutlevad ümarlauas küsimuste üle, mis seoses rännaku teemaga on korduvalt esile kerkinud.

Tagasisisde Hoolingu Koolituskeskuselt: 2022-2023 õppeaastal läbis e-õpperännaku 57 lasteaia meeskonda Eesti erinevatest piirkondadest. Oleme saanud väga positiivset tagasisidet nii juhtidelt kui õpetajatelt. Enam on e-õpperännaku juures väärtustatud koolituse formaati, mis võimaldab paindlikkust ja kogu meeskonna kaasamist, võimalust nii meeskondlikuks kui individuaalseks õppimiseks, praktilisust ja läbimõeldust ning koolitajate ehedust, soojust ja professionaalsust. https://www.hooling.ee/e-opperannak/