Uudised

Pärnu 1. klasside õpetajad käisid külas 25. mai Halliki Tammiste


Pärnu koolide klassiõpetajad, kes sügisel lapsi esimeses klassis õpetama hakkavad, käisid lasteaedades kooliks valmistumisega tutvumas.

Linnavalitsuse alushariduse peaspetsialisti Ines Savi sõnul oli tulevastel klassiõpetajatel võimalik koos tulevaste uute õpilastega veeta hommik lasteaia tegemistes ja tagasiside nähtule oli positiivne. Näha sai erinevaid lähenemisviise, omavahel arutati tekkinud mõtete üle. Ines Savi: Juba aastaid räägime lapsest lähtuvast sujuvast üleminekust lasteaiast kooli. Kindlasti on siin arenguruumi nii lasteaial kui ka koolil. Mida ja kuidas õpetatakse sügisel kooliminevatele lastele täna, erineb oluliselt sellest, kuidas seda tehti aastaid tagasi. Millisel määral rakendub ühisosa (KIVA, uurimuslik ja LAK õpe vms) lasteaias? Kuidas on korraldatud keskkond, kuidas tullakse toime hariduslike erivajadustega rühmas …….ja paljudele muudele küsimustele saab vastuse avatud uste päevadel lasteaias.

Pressiteade Pärnu linnavalitusese kodulehelt: https://parnu.ee/uudised/uudised-koik/6882-klassiopetajad-kaeisid-lasteaedades-kooliks-valmistumisega-tutvumas

Pärnu Raja Lasteaias käis Pärnu Mai Kooli õpetaja Jane Pukk, kes viibis koolieelikute Nutikate Mesilaste rühmas. Tegevuse viis läbi õpetaja Kätlin Roman. 

Rõõmsatel Lepatriinudel oli külas Raeküla kooli õpetaja Piret Oitsalu, kes viibis koolieelikute Rõõmsate Lepatriinude rühmas. Suunatud uurimusliku õppe teemalise tegevuse viis läbi õpetaja Marju Üle ja õpetaja abi Aili Pintsel.

Tagasiside oli positiivne. Tore on see, et kooli õpetaja leidis lasteaiaga sarnaseid võtteid, nt päevakavale ja korrapidamisele tähelepanu pööramine. Ta oli vaimustuses rühma õpetaja läbi viidud tegevusest ning aktiivsetest ja särasilmsetest ning julgetest lastest. (Minu arvamus- sellele on kaasa aidanud oskuste õpe, mida on rakendatud juba kolm aastat). Veel meeldis, et rühm käib nii jalgsi kui ühistranspordiga mitu korda nädalas õppekäikudel. Lapsed teavad käitumisnorme.

Olulisena tõi kooliõpetaja välja, et kooli tuleval lapsel peaksid olema küll õpioskused, aga väga olulised on ka enesekohased ja sotsiaalsed oskused, nt iseseisvus, enesekindlus, kõrge enesehinnang ja positiivne õpihimu. Kui mõni aasta tagasi rääkisid õpetajad, et küll lugemine jne tuleb lihtsalt, siis nüüd oli kooli õpetaja vastupidisel arvamusel. Akadeemiliste oskused on olulised, et laps saaks koolis eduelamuse.

Kooliõpetaja oli vaimustuses Raja lasteaia arengumängust, kus viibivad lapsevanemad. Toonitas, et tuge vajavatele laste vanematele mitte peljata rääkida lapse tuge vajavatest külgedest. Oluline, et laps suudaks iseseisvalt linnaliinibussiga sõita, nt koolist kesklinna.

 

Pärnu koolide klassiõpetajad, kes sügisel lapsi esimeses klassis õpetama hakkavad, käisid lasteaedades kooliks valmistumisega tutvumas.

Linnavalitsuse alushariduse peaspetsialisti Ines Savi sõnul oli tulevastel klassiõpetajatel võimalik koos tulevaste uute õpilastega veeta hommik lasteaia tegemistes ja tagasiside nähtule oli positiivne. Näha sai erinevaid lähenemisviise, omavahel arutati tekkinud mõtete üle. Ines Savi: Juba aastaid räägime lapsest lähtuvast sujuvast üleminekust lasteaiast kooli. Kindlasti on siin arenguruumi nii lasteaial kui ka koolil. Mida ja kuidas õpetatakse sügisel kooliminevatele lastele täna, erineb oluliselt sellest, kuidas seda tehti aastaid tagasi. Millisel määral rakendub ühisosa (KIVA, uurimuslik ja LAK õpe vms) lasteaias? Kuidas on korraldatud keskkond, kuidas tullakse toime hariduslike erivajadustega rühmas …….ja paljudele muudele küsimustele saab vastuse avatud uste päevadel lasteaias.

Pressiteade Pärnu linnavalitusese kodulehelt: https://parnu.ee/uudised/uudised-koik/6882-klassiopetajad-kaeisid-lasteaedades-kooliks-valmistumisega-tutvumas

Pärnu Raja Lasteaias käis Pärnu Mai Kooli õpetaja Jane Pukk, kes viibis koolieelikute Nutikate Mesilaste rühmas. Tegevuse viis läbi õpetaja Kätlin Roman. 

Rõõmsatel Lepatriinudel oli külas Raeküla kooli õpetaja Piret Oitsalu, kes viibis koolieelikute Rõõmsate Lepatriinude rühmas. Suunatud uurimusliku õppe teemalise tegevuse viis läbi õpetaja Marju Üle ja õpetaja abi Aili Pintsel.

Tagasiside oli positiivne. Tore on see, et kooli õpetaja leidis lasteaiaga sarnaseid võtteid, nt päevakavale ja korrapidamisele tähelepanu pööramine. Ta oli vaimustuses rühma õpetaja läbi viidud tegevusest ning aktiivsetest ja särasilmsetest ning julgetest lastest. (Minu arvamus- sellele on kaasa aidanud oskuste õpe, mida on rakendatud juba kolm aastat). Veel meeldis, et rühm käib nii jalgsi kui ühistranspordiga mitu korda nädalas õppekäikudel. Lapsed teavad käitumisnorme.

Olulisena tõi kooliõpetaja välja, et kooli tuleval lapsel peaksid olema küll õpioskused, aga väga olulised on ka enesekohased ja sotsiaalsed oskused, nt iseseisvus, enesekindlus, kõrge enesehinnang ja positiivne õpihimu. Kui mõni aasta tagasi rääkisid õpetajad, et küll lugemine jne tuleb lihtsalt, siis nüüd oli kooli õpetaja vastupidisel arvamusel. Akadeemiliste oskused on olulised, et laps saaks koolis eduelamuse.

Kooliõpetaja oli vaimustuses Raja lasteaia arengumängust, kus viibivad lapsevanemad. Toonitas, et tuge vajavatele laste vanematele mitte peljata rääkida lapse tuge vajavatest külgedest. Oluline, et laps suudaks iseseisvalt linnaliinibussiga sõita, nt koolist kesklinna.