Uudised

Õpetajalt-õpetajale, projektide tutvustused 10. juuni Halliki Tammiste


Iga rühm esitles oma selle õppeaasta projekti

Tragid kassipojad 6-7aastased lapsed, õpetajad Marve Torstenberg ja Irina Maslovskaja

Projekti nimi: IMELINE PIIM

Projekti ajaline periood: 14.11.2023-11.02.2024

Millest projekt sai alguse: Kuna september oli Eesti toidu kuu, kus lapsed said süüa erinevaid Eesti rahvustoite, siis pöörasime tähelepanu veel enam tervislikule toidule. Selle raames tutvustasime neile Eestis olevaid piimatooteid, mille kaudu tekkis lastel kohe rida küsimusi: kui piima annab lehm, siis kuist tuleb või?  Kuidas tehakse jäätist? Kuidas saab piim poodi? Kus lehmad  magavad? jne. Sellest lähtuvalt leidsime Eesti Piimandusmuuseumis lastele programmi, kus need küsimused leiavad vastused ning tutvustatakse täpsemalt kõike piimatoodetega seonduvat.

Nutikad mesilased 5-6-aastased lapsed, õpetajad Klair Luup ja Kätlin Roman

Projekti nimi: KIVID

Projekti ajaline periood: september 2023- mai 2024

Millest projekt sai alguse:        

Käisime septembris väljasõidul Ranna Rantšosse, kus laste tähelepanu köitsid laste värvitud kivid. Perenaine lubas neil kive koju kaasa võtta, mille üle oli neil hea meel ja esimese asjana õhtul vanemaid nähes, muljetasid lapsed õppekäigu teemal endale saadud kividest. Meie rühma lastel on huvi kivide vastu - nad korjavad neid õppekäikudelt, lasteaia õuealalt jne. Sellest lähtuvalt pakkusime neile välja, et hakkame sel õppeaastal kive lähemalt uurima - sündis 2023-2024 õ-a projekti teema.

Lustakad pähklijänesed 3-4-aastased lapsed, õpetajad Oksana Sarapuu ja Kati Kõrsmaa

Projekti nimi: SIIS, KUI ÕUES SAJAB LUND, MAGAB KARU TALVEUND

Projekti ajaline periood: 08.01.2024-29.02.2024

Millest projekt sai alguse: Laste meelistegevusest- rühma "koopas" mängimisest ja armastusest kaisulooma-karu vastu.

Osavad leiutajad 4-5-aastased lapsed, õpetajad Kerli Tammann ja Kristi Lihtne

Projekti nimi: JÄLJED

Projekti ajaline periood: November 2023 - Märts 2024

Millest projekt sai alguse: Lapsed leidsid õues esimeselt lumelt jäljed. Huvi jälgede vastu oli suur. Kohe seal samas ei suutnud määrata kelle jäljed need olla võiksid. Leppisime kokku, et järgmine päev uurime raamatuid ja interneti kasutades kellele jäljed võivad kuuluda. Järgmisel päeval lasteaeda tulles ei olnud kokkulepe lastel meelest läinud ja paljud lapsed tuletasid meelde, et pidime uurima jälgi.

Toimekad Rohutirtsud 3-4-aastased lapsed, õpetajad Liili Maasikas ja Ruth Osmin

Projekti nimi: TOREDAD TAIMED

Projekti ajaline periood: 15.02.24-20.05.24

Millest projekt sai alguse: Projekt sai alguse laste huvist. Panime Rimi projekti raames võrsete jaoks seemned, nii mitmeidki lapsi see tegevus väga paelus. Sellest saime mõtte, et lastel oleks huvitav jälgida taimede sündi, kasvamist, õite ja viljade tekkimist jms.

Taibukad kuujänesed 4-5-aastased lapsed, õpetajad Kristi Tiits ja Marie Leesi

Projekti nimi: KURGID SULLE, RAHA MULLE

Projekti ajaline periood: märts-mai 2024

Millest projekt sai alguse: Idee oli õpetajatepoolne. Mõte tekkis pärast sõbrapäeva kohviku korraldamist, kui me nägime millise huviga lapsed rahaga toimetasid ning omavahel suhtlesid. Õpetajatena nägime võimalust siduda poemäng õppekavaga (arvude tundma õppimine, erinevad kujundid, rühmitamine jms).

Logopeedi ja sotsiaal taustaga õpetajatena peame aga oluliseimaks oskust saada iseseisvalt, suuremas/väiksemas grupis hakkama - suhtlemine, kannatlikkus, märkamine, oskus juhtida nii iseennast kui teisi. Ning peamine ning tähtsaim eesmärk - õpetada lapsi mängima. Mitte ainult läbi mänguliste tegevuste, vaid õpetamagi mängima. Kõige tavalisemat ning lihtsamat mängu, mille kaudu võib samas väga palju õppida.

Eesmärgid:

  • Laps suudab juba pikemalt mängida eesmärgistatud ühismängu koos teistega;
  • Imiteerib jätkuvalt oma mängus ümbritsevat elu;
  • Areneb mängu algatus ja läbiviimise oskus;

Küsisime laste käest mida nad teavad või oskavad öelda kaupluste kohta. Laste teadmised piirdusid kaupluse eesmärgiga - sealt saab osta. Mitmed lapsed oskasid ka selgitada erinevaid spetsiaalkauplusi, nt autopood või riietepood.

Rõõmsad lepatriinud 5-6-aastased lapsed, õpetajad Marju Üle ja Helin Seppenen

Projekti nimi: VEE MITU NÄGU

Projekti ajaline periood: september 2023 - märts 2024

Millest projekt sai alguse: Käisime lastega Rääma rabas õppekäigul ning avastasime, et rabakraavis on väga pruuni värvi vesi. Võtsime vett pudeliga kaasa ning hakkasime uurima, millised erinevad veed olla võivad ning kuskohast üldse vesi tuleb ja mida veega teha saab.

Vahvad rännukoerad 6-7-aastased lapsed, õpetajad Sirje Kumar ja Sigrid Vainoja

Projekti nimi: MEIE TERVED JA SÄRAVAD HAMBAD

Projekti ajaline periood: november 2023 - veebruar 2024

Millest projekt sai alguse: Projekt sai alguse laste huvist oma hammaste vastu. Hammaste vahetumise tõttu tekkis lastel palju erinevaid küsimusi. Lapsed vaatlesid üksteise hambaid, mis suus liikusid ja omavahel jagati kogemusi. Esihammaste puudumise tõttu oli raskendatud söömine ning kõne ebaselge. Mõnikord visati ka nalja, sest tore oli keeleots puuduvate hammaste asemele asetada.

Iga rühm esitles oma selle õppeaasta projekti

Tragid kassipojad 6-7aastased lapsed, õpetajad Marve Torstenberg ja Irina Maslovskaja

Projekti nimi: IMELINE PIIM

Projekti ajaline periood: 14.11.2023-11.02.2024

Millest projekt sai alguse: Kuna september oli Eesti toidu kuu, kus lapsed said süüa erinevaid Eesti rahvustoite, siis pöörasime tähelepanu veel enam tervislikule toidule. Selle raames tutvustasime neile Eestis olevaid piimatooteid, mille kaudu tekkis lastel kohe rida küsimusi: kui piima annab lehm, siis kuist tuleb või?  Kuidas tehakse jäätist? Kuidas saab piim poodi? Kus lehmad  magavad? jne. Sellest lähtuvalt leidsime Eesti Piimandusmuuseumis lastele programmi, kus need küsimused leiavad vastused ning tutvustatakse täpsemalt kõike piimatoodetega seonduvat.

Nutikad mesilased 5-6-aastased lapsed, õpetajad Klair Luup ja Kätlin Roman

Projekti nimi: KIVID

Projekti ajaline periood: september 2023- mai 2024

Millest projekt sai alguse:        

Käisime septembris väljasõidul Ranna Rantšosse, kus laste tähelepanu köitsid laste värvitud kivid. Perenaine lubas neil kive koju kaasa võtta, mille üle oli neil hea meel ja esimese asjana õhtul vanemaid nähes, muljetasid lapsed õppekäigu teemal endale saadud kividest. Meie rühma lastel on huvi kivide vastu - nad korjavad neid õppekäikudelt, lasteaia õuealalt jne. Sellest lähtuvalt pakkusime neile välja, et hakkame sel õppeaastal kive lähemalt uurima - sündis 2023-2024 õ-a projekti teema.

Lustakad pähklijänesed 3-4-aastased lapsed, õpetajad Oksana Sarapuu ja Kati Kõrsmaa

Projekti nimi: SIIS, KUI ÕUES SAJAB LUND, MAGAB KARU TALVEUND

Projekti ajaline periood: 08.01.2024-29.02.2024

Millest projekt sai alguse: Laste meelistegevusest- rühma "koopas" mängimisest ja armastusest kaisulooma-karu vastu.

Osavad leiutajad 4-5-aastased lapsed, õpetajad Kerli Tammann ja Kristi Lihtne

Projekti nimi: JÄLJED

Projekti ajaline periood: November 2023 - Märts 2024

Millest projekt sai alguse: Lapsed leidsid õues esimeselt lumelt jäljed. Huvi jälgede vastu oli suur. Kohe seal samas ei suutnud määrata kelle jäljed need olla võiksid. Leppisime kokku, et järgmine päev uurime raamatuid ja interneti kasutades kellele jäljed võivad kuuluda. Järgmisel päeval lasteaeda tulles ei olnud kokkulepe lastel meelest läinud ja paljud lapsed tuletasid meelde, et pidime uurima jälgi.

Toimekad Rohutirtsud 3-4-aastased lapsed, õpetajad Liili Maasikas ja Ruth Osmin

Projekti nimi: TOREDAD TAIMED

Projekti ajaline periood: 15.02.24-20.05.24

Millest projekt sai alguse: Projekt sai alguse laste huvist. Panime Rimi projekti raames võrsete jaoks seemned, nii mitmeidki lapsi see tegevus väga paelus. Sellest saime mõtte, et lastel oleks huvitav jälgida taimede sündi, kasvamist, õite ja viljade tekkimist jms.

Taibukad kuujänesed 4-5-aastased lapsed, õpetajad Kristi Tiits ja Marie Leesi

Projekti nimi: KURGID SULLE, RAHA MULLE

Projekti ajaline periood: märts-mai 2024

Millest projekt sai alguse: Idee oli õpetajatepoolne. Mõte tekkis pärast sõbrapäeva kohviku korraldamist, kui me nägime millise huviga lapsed rahaga toimetasid ning omavahel suhtlesid. Õpetajatena nägime võimalust siduda poemäng õppekavaga (arvude tundma õppimine, erinevad kujundid, rühmitamine jms).

Logopeedi ja sotsiaal taustaga õpetajatena peame aga oluliseimaks oskust saada iseseisvalt, suuremas/väiksemas grupis hakkama - suhtlemine, kannatlikkus, märkamine, oskus juhtida nii iseennast kui teisi. Ning peamine ning tähtsaim eesmärk - õpetada lapsi mängima. Mitte ainult läbi mänguliste tegevuste, vaid õpetamagi mängima. Kõige tavalisemat ning lihtsamat mängu, mille kaudu võib samas väga palju õppida.

Eesmärgid:

  • Laps suudab juba pikemalt mängida eesmärgistatud ühismängu koos teistega;
  • Imiteerib jätkuvalt oma mängus ümbritsevat elu;
  • Areneb mängu algatus ja läbiviimise oskus;

Küsisime laste käest mida nad teavad või oskavad öelda kaupluste kohta. Laste teadmised piirdusid kaupluse eesmärgiga - sealt saab osta. Mitmed lapsed oskasid ka selgitada erinevaid spetsiaalkauplusi, nt autopood või riietepood.

Rõõmsad lepatriinud 5-6-aastased lapsed, õpetajad Marju Üle ja Helin Seppenen

Projekti nimi: VEE MITU NÄGU

Projekti ajaline periood: september 2023 - märts 2024

Millest projekt sai alguse: Käisime lastega Rääma rabas õppekäigul ning avastasime, et rabakraavis on väga pruuni värvi vesi. Võtsime vett pudeliga kaasa ning hakkasime uurima, millised erinevad veed olla võivad ning kuskohast üldse vesi tuleb ja mida veega teha saab.

Vahvad rännukoerad 6-7-aastased lapsed, õpetajad Sirje Kumar ja Sigrid Vainoja

Projekti nimi: MEIE TERVED JA SÄRAVAD HAMBAD

Projekti ajaline periood: november 2023 - veebruar 2024

Millest projekt sai alguse: Projekt sai alguse laste huvist oma hammaste vastu. Hammaste vahetumise tõttu tekkis lastel palju erinevaid küsimusi. Lapsed vaatlesid üksteise hambaid, mis suus liikusid ja omavahel jagati kogemusi. Esihammaste puudumise tõttu oli raskendatud söömine ning kõne ebaselge. Mõnikord visati ka nalja, sest tore oli keeleots puuduvate hammaste asemele asetada.