Uudised

Pärnu lasteaedade koolieelikute sportlik orienteerumismäng „Rannapargi Seiklus„ 21. september Halliki Tammiste


Septembris toimus Pärnu lasteaedade koolieelikutele vahva seikluslik orienteerumismäng „Rannapargi Seiklus“. Korraldajateks olid Pärnu liikumisõpetajate aineühendus ja keskkonna aineühendus. Lapsi oli sellele päevale registreerunud pea 530 ning rühmi erinevatest lasteaedadest kokku 32. Pärnu Raja Lasteaiast osales sel üritusel kaks rühma- Nutikad Mesilased ja Rõõmsad lepatriinud.

Kogu tegevustik toimus Pärnu rannapargis, kuhu oli üles seatud erinevad orienteerumispunktid. Laste ülesanne, koos õpetajatega, oligi leida fotode järgi üles erinevad kohad- näiteks erinevad kividest skulptuurid, sildid, paigad ja loodusvormid. Punktides ootasid lapsi erinevad loomad, kel varuks neile erinevad ülesanded, tegevused, harjutused ja mängud.

Punkte, mida leida, oli kokku kümme ja seiklemist oli seega omajagu. Näiteks ühes kohas valmistasid lapsed looduslikest vahenditest pildiraamide sisse pilte, teises jällegi mängisid „Munakarbi bingot“. Kolmandas pidid liikuma läbi metsas oleva „ämblikuvõrgu“. Pargi kõige suurema ja võimsama puu juures mängiti näiteks tagaajamismängu „Vihm ja päike“. Ühes punktis tantsiti koos lepatriinuga tantsu „Sitikad“ ning juba järgmise juures said lapsed liikuda läbi rõngastest ja tõketest takistusraja. Öökulli kiviskulptuuri juures viskasid lapsed koonuste pihta täpsust. Ühes punktis said lapsed kompida erinevaid kotikesi ja ära arvata, mis seal sees võiks olla. Lisaks said kõik rühmad püüda magnetist õngeritvadega erinevaid Pärnu jões ja lahes elutsevaid kalaliike. Lõpetasid lapsed oma orienteerumise viimases punktis jooksudistantsiga, mille jaoks jätkus lastel veel piisavalt jõudu ja kiirust. Lõpetades said meeskonnad endale diplomi, mille saavad panna rühmadesse teistelegi näitamiseks.

Laste ja õpetajate tagasiside üritusele on olnud igati meeldiv, näiteks Raja lasteaia Nutikate mesilaste rühma Siim-Otto 6 a rääkis õpetajatele hiljem, et: „Mulle meeldis neid punkte otsida. Need tegelased olid lõbusad. Mulle meeldis joosta. Viimane punkt oli kõige ägedam, sest seal sai joosta.“ Tema sõber Oliver 6 a ütles, et:“ Mulle meeldis see suur elevant. Meeldisid need asjad, mis me tegime. See lõpujooks meeldis mulle kõige rohkem. See oli ka äge, kus me hüppasime nendest asjadest üle ja keksides tulime ringidest hüpates tagasi. Mina teadsin, kus see esimene punkt oli, see purskkaevu moodi asi“.  Rõõmsate lepatriinude Benjamin 6 a aga jagas tagasisides, et: „Kalapüük meeldis ja see, et me leidsime pargist kaks kuju üles. Kalapüügis ma püüdsin ahvena.“ Samast rühmast Emilia 6 a rääkis, et: „Mulle meeldis alguses tantse teha ja joosta ka, sest ma võitsin.“

Punktides olnud loomadeks ja putukateks maskeerunud liikumisõpetajad ja keskkonna aineühenduse liikmed jagasid oma kogemustest, et lastel silmad ikka särasid ning põnevust ja elevust oli omajagu. Ka lapsevanemad nii Raja lasteaiast kui mujalt on jaganud erinevaid muljeid, näiteks kiideti tegijad hoogsa päeva eest ja anti teada, et lapsed said nõnda väsitatud, et nii söögiisu kui uni olid tol päeval eriti magusad.

 

Teksti koostas:

Karin Kaugeranna

Raja lasteaia liikumisõpetaja ja Pärnu liikumisõpetajate aineühenduse juht

 

Septembris toimus Pärnu lasteaedade koolieelikutele vahva seikluslik orienteerumismäng „Rannapargi Seiklus“. Korraldajateks olid Pärnu liikumisõpetajate aineühendus ja keskkonna aineühendus. Lapsi oli sellele päevale registreerunud pea 530 ning rühmi erinevatest lasteaedadest kokku 32. Pärnu Raja Lasteaiast osales sel üritusel kaks rühma- Nutikad Mesilased ja Rõõmsad lepatriinud.

Kogu tegevustik toimus Pärnu rannapargis, kuhu oli üles seatud erinevad orienteerumispunktid. Laste ülesanne, koos õpetajatega, oligi leida fotode järgi üles erinevad kohad- näiteks erinevad kividest skulptuurid, sildid, paigad ja loodusvormid. Punktides ootasid lapsi erinevad loomad, kel varuks neile erinevad ülesanded, tegevused, harjutused ja mängud.

Punkte, mida leida, oli kokku kümme ja seiklemist oli seega omajagu. Näiteks ühes kohas valmistasid lapsed looduslikest vahenditest pildiraamide sisse pilte, teises jällegi mängisid „Munakarbi bingot“. Kolmandas pidid liikuma läbi metsas oleva „ämblikuvõrgu“. Pargi kõige suurema ja võimsama puu juures mängiti näiteks tagaajamismängu „Vihm ja päike“. Ühes punktis tantsiti koos lepatriinuga tantsu „Sitikad“ ning juba järgmise juures said lapsed liikuda läbi rõngastest ja tõketest takistusraja. Öökulli kiviskulptuuri juures viskasid lapsed koonuste pihta täpsust. Ühes punktis said lapsed kompida erinevaid kotikesi ja ära arvata, mis seal sees võiks olla. Lisaks said kõik rühmad püüda magnetist õngeritvadega erinevaid Pärnu jões ja lahes elutsevaid kalaliike. Lõpetasid lapsed oma orienteerumise viimases punktis jooksudistantsiga, mille jaoks jätkus lastel veel piisavalt jõudu ja kiirust. Lõpetades said meeskonnad endale diplomi, mille saavad panna rühmadesse teistelegi näitamiseks.

Laste ja õpetajate tagasiside üritusele on olnud igati meeldiv, näiteks Raja lasteaia Nutikate mesilaste rühma Siim-Otto 6 a rääkis õpetajatele hiljem, et: „Mulle meeldis neid punkte otsida. Need tegelased olid lõbusad. Mulle meeldis joosta. Viimane punkt oli kõige ägedam, sest seal sai joosta.“ Tema sõber Oliver 6 a ütles, et:“ Mulle meeldis see suur elevant. Meeldisid need asjad, mis me tegime. See lõpujooks meeldis mulle kõige rohkem. See oli ka äge, kus me hüppasime nendest asjadest üle ja keksides tulime ringidest hüpates tagasi. Mina teadsin, kus see esimene punkt oli, see purskkaevu moodi asi“.  Rõõmsate lepatriinude Benjamin 6 a aga jagas tagasisides, et: „Kalapüük meeldis ja see, et me leidsime pargist kaks kuju üles. Kalapüügis ma püüdsin ahvena.“ Samast rühmast Emilia 6 a rääkis, et: „Mulle meeldis alguses tantse teha ja joosta ka, sest ma võitsin.“

Punktides olnud loomadeks ja putukateks maskeerunud liikumisõpetajad ja keskkonna aineühenduse liikmed jagasid oma kogemustest, et lastel silmad ikka särasid ning põnevust ja elevust oli omajagu. Ka lapsevanemad nii Raja lasteaiast kui mujalt on jaganud erinevaid muljeid, näiteks kiideti tegijad hoogsa päeva eest ja anti teada, et lapsed said nõnda väsitatud, et nii söögiisu kui uni olid tol päeval eriti magusad.

 

Teksti koostas:

Karin Kaugeranna

Raja lasteaia liikumisõpetaja ja Pärnu liikumisõpetajate aineühenduse juht