Pöialpoisi lasteaias toimus novembrikuus projektõppe kogemuspäev.
Oma kogemusi jagasid meie oma Pärnu linna õpetajad:
- Projekt “Ninatargad reisivad” - Triin Kullamaa ja Annely Ramdane Pöialpoisi lasteaias
Projekt “Puule ronis pisike punapõskne lapsuke” - Merili Viidebaum ja Aili Krahv Liblika lasteaiast
Projekt “Meile meeldib mängida...” - Sirly Saar ja Berte Kalamees Tammsaare Lasteaiast
Projekt “Nutika lapsena mängides lemmikpoodi, avastan ja loon julgelt koos mängukaaslastega meie mängumaailma. Kõik kogemused korjan ma endale, et suurena neid oskuseid rakendada.” - Teili Sutt ja Kristi Vilu Paikuse lasteaiast
Projekt “Teater on emotsioonide kodu” - Klair Luup ja Kätlin Roman Pärnu Raja lasteaiast
Elagu lapsest lähtuv projektõpe ja särasilmsed Pärnu õpetajad, kes koos lastega elu huvitavamaks ja põnevamaks teevad!
Kogemuspäeval räägiti projektõppe põhimõtetest ning projektide dokumenteerimisest. Projektõpet saab edukalt kajastada Eliisi päevikus projektiplaanis.
Lapsest lähtuva kasvatuse ja projektõppe tegevused toetavad muutunud õpikäsitust:
- Kesksel kohal on laps – lähtutakse tema huvidest, ideedest, loovusest, soovidest ja küsimustest.
- Mänguline tegevus on lapsi aktiviseeriv, eduelamust pakkuv ja iseseisvust arendav.
- Avatud tegevusplaan, mille loovad õpetaja ja lapsed koos, kujuneb vastavalt sellele, millised on laste huvid (motivatsioon).
- Teemade käsitlused on elulised ja seotud igapäevaste teemadega.
- Tegevused on omavahel lõimitud, mis aitavad lastel luua valdkondade alastest teadmistest tervikliku pildi koos oskustega.
- Lapsed juhivad oma õppimist uurimuse kaudu. Õpetaja annab lastele piisavalt vabadust, et nad saaksid katsetada ja avastada lahendusi ettetulevatele probleemidele.
- Rühma personal on loonud head suhted lastega, abistatakse õppimise protsessis vajadusel.
- Lapsed oskavad teha koostööd erinevate vastuste leidmiseks ja nende teadmisi kajastavate projektide loomiseks.
- Õpikeskkond soodustab koostöist õppimist, lapse huvi tekitamist ning hoidmist.